بسیجتصویرشهدای فردوس

شهید عباس جمالی

عباس جمالی

عباس جمالی
عباس جمالی

نام پدر: غلامرضا

تاریخ تولد: ۱۳۴۷/۵/۲۶

محل تولد: فردوس

تاریخ شهادت: ۱۳۶۷/۵/۶

محل شهادت: اسلام آباد

محل دفن: فردوس

یگان اعزام کننده: بسیج


۲۶ مردادماه سال ۱۳۴۷ در بخش اسلامیه شهرستان فردوس متولد شد و بیست روز مانده بود که ۲۰سال از سن او بگذرد که حین عملیات پدافندی با دشمن بعثی، در اسلام آباد غرب، مورد اصابت ترکش قرار گرفت و کوله بار دنیائی خویش را برچید و با خیل عظیم شهیدان راه سفر به مقصد بالا را انتخاب نمود. آری! شهید عباس جمالی اراده کرد که دوران نوجوانی و جوانی خویش را برای حفظ و پاسداری از آرمانهای مذهبی و دینی خود صرف نموده و در این راه تا پای جان ایستادگی کرد. قهرمانان واقعی کسانی اند که جان خویش را در راه آرمان خویش فدا می کنند و عباس جمالی نیز یکی از آنان بود.

۲۶ مرداد ماه ۱۳۴۷ در کلبه ای حقیر و پرنور از معرفت دینی و الهی به دنیا آمد. تا سال دوم راهنمائی درس خواند و رزق و روزی حلال که از راه کشاورزی بدست می آمد، از او نوجوانی با تعهد و در خدمت خانواده و کشورش ساخت. عباس در مدت کوتاه عمرش مشغول به کار در شغل مکانیکی شد و بدین طریق در چرخه اقتصاد خانواده نقش پذیری نمود.

شهید عباس جمالی، با احساس مسئولیت در قبال مرز و بوم این مملکت و احساس مسئولیت پذیری در قبال دین و مکتب، مانند بسیاری از جوانان فداکار ایرانی، از طریق سپاه به جبهه اعزام شد و به عنوان رزمنده، درجبهه های نبرد حق علیه باطل دلاوریها از خود نشان داد. این رزمنده فداکار سرانجام حین عملیات پدافندی جبهه اسلام آباد غرب در مورخه ۶/۵/۱۳۶۷ به فیض شهادت نائل شد. پیکر پاکش پس از تشییع بر دوش امت حزب الله فردوس، در بهشت اکبر همان شهرستان به خاک سپرده شد. روحش شاد و یادش گرامی.

 

اطلاعات بیشتر

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین بررسی کنید
بستن
دکمه بازگشت به بالا