تصویرزندگی نامهشهدای دانش آموزشهدای فردوسفیلموصیت نامه

شهید پرویز شرفی

پرویز شرفی 

پرویز شرفی
پرویز شرفی

نام پدر: جعفرقلی

تاریخ تولد: ۱۳۴۶/۱۲/۱

محل تولد: فردوس

تاریخ شهادت: ۱۳۶۵/۶/۱۰

محل شهادت: حاج عمران

محل دفن: فردوس

یگان اعزام کننده: بسیج


فیلم


زندگینامه

شهید « پرویز شرفی » در سحرگاه ۲۰ بهمن ماه ۱۳۴۶ در شهرستان فردوس دیده به جهان گشود و پس از طی دوران کودکی تحصیلاتش را در مدرسه غیاث الدین جمشید کاشانی آغاز کرد و سپس برای ادامه تحصیل راهی مدرسه راهنمایی سید جمال الدین اسدآبادی شد . اواخر تحصیل او در مقطع دبستان مقارن با اوایل پیروزی انقلاب اسلامی ایران بود و پرویز علیرغم کمی سن و سالش به طور گسترده و چشمگیر در مراسم تظاهرات و راهپیمایی ها شرکت می کرد . او بعد از پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی ایران نیز فعالیتهای خویش را ادامه داد و عضو انجمن علمی دانش آموزان بود . وی بعد از آن و همزمان با تشکیل پایگاه مقاومت دانش آموزی بیت المقدس در هنرستان شهید باهنر مسئولیت آن را بر عهده گرفت . با آغاز جنگ تحمیلی عراق علیه ایران او نیز به منظور دفاع از ایران و انقلاب پس از طی دوره آموزشی در پادگان مرزآوند برای اولین بار در ۲۶ تیرماه ۱۳۶۵ به صورت داوطلبانه به مناطق جنگی و عملیاتی اعزام گردید و در گردان امام سجاد (ع) از لشکر وی‍ژه شهدا به عنوان کمک بیسیم چی مشغول خدمت شد . تا اینکه سرانجام در شبانگاه روز دهم شهریور ماه ۱۳۶۵ در عملیات کربلای ۲ و در منطقه عملیاتی حاج عمران بر اثر اصابت ترکش خمپاره به بدنش به همراه سردار رشید اسلام و فرمانده لشکر شهدا شهید کاوه به خیل کاروان شهدا پیوست و روحش به ملکوت اعلا پرکشید . پیکر پاک شهید پس از انتقال به زادگاهش به آغوش خاک سپرده شد . روحش شاد یادش گرامی و روحش پررهرو باد . نقل خاطره ای از مادر شهید « پرویز شرفی » : جنگ تحمیلی که شروع شد پسرم پرویز به همراه چند تن از دوستان هم محلی و هم کلاسی اش تصمیم گرفت که به دوره آموزش نظامی برود . بعد از آموزش یک روز پسرم در خانه شور و شوقش برای رفتن به جبهه را مطرح کرد . من مسئله درسش را پیش کشیدم و از این طریق خواستم او را به خاطر اینکه محصل بود از رفتن به جبهه منصرف کنم . اما پسرم پرویز بلافاصله در پاسخ من گفت : اموال بیت المال برای آموزش من هزینه شده است و حالا پس از گذراندن دوره آموزش بر من واجب است که به جبهه بروم . به هر صورت پرویز با این سخنش من و پدرش را متقاعد کرد و ما هم اجازه دادیم که به جبهه برود . شهادت یکی از دوستان فرزندم در روحیه اش بسیار تاثیر گذاشته بود و او هم با شور و شوق فراوان اشتیاق حضور در جبهه را داشت . به هر حال پرویز اعزام شد و برای دفاع از ایران اسلامی به جبهه های نبرد رفت . بعدها از همرزمان پرویز شنیدم که آنچنان شوق شهادت در وجودش موج می زد که پشت لباسش نوشته بود یا زیارت یا شهادت . یکی از همرزمان پسرم که نیم ساعت قبل از شهادتش او را در حالی که لبخندی بر لب داشت دیده بود می گفت ” نیمه های شب خمپاره ای به درون کانالی که رزمنده ها در آنجا سنگر گرفته بودند اصابت کرده و پرویز هم همانجا بوده و بر اثر اصابت ترکش در کنار فرمانده لشکر شهدا شهید کاوه به شهادت رسیده و به کاروان شهدا پیوسته است .


متن وصیتنامه دانش آموز شهید پرویز شرفی

الی صلاتی و نمسکی و محیای و مماتی لله رب العالمین (قرآن مجید)
همانا نماز و روزه و زندگی و مرگم برای پروردگار است.
با سلام و درود به پیشگاه مقدس آقا امام زمان(عج) و نائب بر حقش حضرت آیه‌الله امام خمینی و با سلام به خدمت تمامی خانواده های شهدا و معلولین و مجروحین و مفقودین و با سلام و درود به تمامی ادامه دهندگان راه شهدای انقلاب اسلامی . هم‌کنون که خود را برای رزمی بی امان به یاری خدا آماده کرده‌ام لازم می‌دانستم چند نکته ای را به عنوان وصیت بر روی کاغذ آورم تا از لحاظ حق الناس باری بر گردن نداشته باشم چرا که خداوند از حق خودش می‌گذرد ولی از حق الناس نمی‌گذرد مگر اینکه آنها را راضی کند.
اولین چیزی که انسان باید تعیین کند و بدون آن نمی‌تواند موفق باشد هدف است ، هدفم از آمدن به جبهه خدمت به اسلام و قرآن و لبیک به ندای امام امت و ادامه راه شهداء از صدر اسلام تا انقلاب اسلامی بخصوص دائی محترمم حسین آینه‌دار است و هدف اصلی همه رزمندگان فقط خداست و برای رسیدن به هدف اصلی از تمامی مادیات دنیوی دل می‌کنم و امانت را به صاحب اصلیش باز می‌گردانم تا در روز موعود بتوانم درپیش شهدا و امامان معصوم روسفید باشم.
اولین وصیت من به پدر و مادرم این است که در برابر مشکلات صبر داشته باشند و از این که فرزندان را در راه اسلام از دست داده‌اند نارحت نباشند و خوشحال باشند که توانسته‌اند فرزندی را در راه خدا بدهند . راضی نیستم قطره‌ای اشک برای من بریزند و اگر خواستید گریه کنید برای مظلومت حسین(ع) گریه کنید که واقعا مظلوم واقع شدندو اگر ازمن ناراحتی دیده‌اید امیدوارم به بزرگواری خودتان ببخشد .
اما شما برادران وخواهران ، برادران عزیزم شما هم سعی کنید که لحظه‌ای از یاد خدا غافل نشوید زیرا با یاد خدا دلها آرامش پیدا می‌کند و انسان را ازهر گناهی دور می‌کند و در راه اسلام قدم برداریدو در برابر مشکلات صبر کنید و نا امید نشوید که سرانجام بنا به وعده خدا زمین از آن پرهیزکاران است . ولی شما خواهران گرامی و محترمم که با حفظ حجاب می‌توانید مشت محکمی بر دهان ابرقدرتهای شرق و غرب بزنیدو در روضه خوانی‌ها برای مظلومیت امام حسین (ع) گریه کنید و همه کارهایتان را برای رضای خدا انجام دهید و اگر از من ناراحتی دیده‌اید به بزرگواری خودتان خواهید بخشید.
اما پیام من به امت شهید پرور فردوس : خداوند همه شما را انشاالله حفظ کند و من کوچکتر از آن هستم که به مردمی مانند شما پیام دهم ولی به عنوان تذکر از همه شما می‌خواهم که مانند گذشته در مراسمات و راهپیمائی‌ها شرکت کنید و دنباله رو شهیدان و انقلاب باشید و نگذارید که خون شهیداء پایمال شود .در نماز جماعت جمعه بیشتر شرکت کنید که دشمن از دیدن شما حراس بر می‌دارد و با این وسیله می‌توانید مشت محکمی بر دهان پوسیده دشمنان اسلام وارد کنید.
و اما دانش‌آموزان : می‌توانند با درس خواندن خوب امید استکبار جهانی را به ناامیدی تبدیل کنید چرا که دشمن تمام امیدش به شما دانش‌آموزان است و از این موقعیت زمانی خوب استفاده کنیدکه بهترین موقع برای درس خواندن است و با جدیت و تلاش تمام درس بخوانیدو نگذارید تا افراد بی دین در پست‌های مهم مملکتی نفوذ کنند چرا که اینطور افراد جز رسیدن به خوشگذرانی و عیش و نوش به چیز دیگری فکر نمی‌کنند و اگر شماها در این امر سستی کنید این افراد پست‌ها شما را خواهند گرفت و سعی کنید درس خواندنتان برای خدا باشد و در کنار درس از مسائل اجتماعی فراموش نکنید .
اگر چه جنگ نگذاشت که من بتوانم درسم را ادامه دهم و همچنین قدر معلم ها را بدانم که واقعا حق پدری نسبت به ما دارند . و در آخر از همه همکلاسی‌هایم و معلم‌هایم و همشهری‌هایم طلب عف می‌کنم و التماس دعا دارم.
جنگ جنگ تا رفع فتنه در کل عالم
خدایا خدایا تا انقلاب به مهدی خمینی را نگهدار
والسلام علیکم و رحمته الله و برکاته
امین یا رب العالمین

تصاویر

اطلاعات بیشتر

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین بررسی کنید
بستن
دکمه بازگشت به بالا