بسیجتصویرزندگی نامهشهدای دانش آموزشهدای فردوسوصیت نامه

شهید غلامعلی تقوایی

غلامعلی تقوایی 

غلامعلی تقوایی
غلامعلی تقوایی

نام پدر: حسین

تاریخ تولد: ۱۳۴۷/۴/۱۴

محل تولد: فردوس

تاریخ شهادت: ۱۳۶۵/۱۰/۱۹

محل شهادت: خرمشهر

محل دفن: فردوس

یگان اعزام کننده: بسیج کربلای ۵



زندگی نامه:

شهید غلامعلی تقوایی فرزند حسین در تاریخ ۱۴/۴/۱۳۴۷ در شهرستان فردوس دیده به جهان گشود. دوران طفولیت وی به خواست پروردگار حکیم و دانا، با رنج و سختیهای قابل توجهی همراه شد. او در حالیکه ۳۶ روزه بود، دچار مریضی سختی شده که پس طی دوران بیماری، با دعای خالصانه مادر و اراده خداوند تبارک و تعالی، بهبود یافت. بعد ازشفا یافتن از بیماری، زلزله سال ۱۳۴۷ فردوس رخ داد که این دوران نیز، ایام پر رنج و مشقتی برای خانواده تقوایی رقم خورد.

شهید غلامعلی تقوایی، از همان ایام خردسالی، با نماز و روزه و محافل مذهبی آشنا شد. تحصیلات ابتدایی و راهنمایی را در زادگاهش سپری نموده و با توجه به علاقه وی به کارهای فنی(لوله کشی و برق کشی) دوره متوسطه را درهنرستان شهید باهنر فردوس گذراند.

مطالعه کتب(مخصوصاً کتب شهید مطهری) و کمک به پدر در کارهای خانه از جمله فعالیت های او در زمان بیکاری بود. حضور در پایگاه بسیج شهید شیخی زاده و شرکت در فعالیتهای انجمن اسلامی نیز از دیگر برنامه های وی در دوران نوجوانی و جوانی به شمارمی رفت. همواره نسبت به عقاید انحرافی افراد انزجار داشت. در فعالیت های انقلابی نظیر شرکت در راهپیمائی ها و پخش اعلامیه نیز نقش به سزایی را ایفا نمود.

شهید تقوایی اولین بار در سن ۱۶ سالگی به جبهه اعزام شد. در تاریخ ۱۹/۱۰/۱۳۶۵ حین عملیات کربلای ۵ شلمچه در حالیکه غواصان لشکر ۲۱ امام رضا(ع) در حال خروج از تونل احداث شده زیرخاکریز بودند و محل مورد اصابت گلوله خمپاره عراقیها قرار گرفت، در این بین شهید غلامعلی تقوایی نیز به فیض شهادت نائل گردیده و به خیل عظیم شهدای دفاع مقدس پیوست. روحش شاد و یادش گرامی.

منبع : اداره اسناد و انتشارات اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان جنوبی


متن وصیت نامه دانش آموز شهید غلامعلی  تقوایی 

بسم رب الشهداو الصدیقین
این وصیتنامه ها انسان را می‌لرزاند و انسان را بیدار می‌کند     «امام خمینی»
با درود فراوان بر راهنمایان راه نور از ظلمت و با درود بر خاطم پیامبران حضرت محمد ابن عبدا…(ص) و با درود و سلام بر سرور وسالار شهیدان حضرا اباعبدا… الحسین و با سلام به محضر امام عصر (عج) و با درود بر نائب برحقش امام امت و با درود بر رزمندگان کفر ستیز و کفر بر انداز اسلام این دلاوران شب و مقاومان روز و شیران روز و زاهدان شب و با سلام بر شهیدان گلگون کفن اسلام شهادت می‌دهم و به وحدانیت خداوند تبارک و تعالی خداوند یکتا و شهادت میدهم به رسالت حضرت محمدبن عبدا…(ص) به عنوان خاتم پیامبران و پایان بخش رسولان و ششهادت می‌دهم به امامت حضرت امیرالمومنین علی ابن ابیطالب (ع)‌و ایشان و فرزند ایشان را به عنوان تنها جانشین بر حق پیامبر می‌دانم و افتخار دارم که از شیعیان ایشان می‌باشم و امیدوارم که از شفاعت حضرت فاطمه (س) و فرزندان ایشان این معصومان پاک و خاندان عترت و طهارت بر خوردار شوم. انشاءا…
خداوندا مرگ ، حق تمام افراد بشر است و هر کس یک روز باید این دنیا فانی را ترک کند پس چه بهتر که در راه خداوند تبارک و تعالی باشد ،خدایا حال که با عزمی مصمم برای نابوری دشمن تو کمر همت بستم و تمام خطرات این راه را به جان خریدم و آماده برای نابودی دشمن شده‌ام واگر در این راه مقدس ششهادت در راه او نصیبم شد بسی افتخار است به آرزویم رسیده‌ام خدایا تو خودت ما را ببخش و با ما با فضل کرمت رفتار کن خدایا گناه و معصیت زیاد انجام داده‌ام و از اعمال خود شرم دارم ولی خدایا به فضل تو امیدوارم . اما ای پدر و مادر عزیزم شمانیز افتخار کنید و ناراحت نباشید پدر و مادر عزیزم اگر چه می‌دانم که هرگز نتوانستم فرزندی خوب وشایسته برای شما باشم ولی از شما می‌خواهم که از من راضی باشید و مرا حلال کنید باشد که خداوند از شما راضی باشد و از شما خواهران عزیزم معذرت می‌خواهم و می‌دانم که شما را زیاد اذیت کردم و موجب ناخشنودی شما را فراهم می‌کردم ولی اینها همه‌اش از جهل و نادانی من بوده و حال که فکر می‌کنم از خودم خجالت می‌کشم از شما می‌خواهم که ازمن راضی باشید و همچنین از تمام اقوام و خیشان نزدیک می‌خواهم که از من راضی باشند زیرا حالا می‌فهمم که همیشه با اعمال و کردارم و گفتارم همه را ناراحت می‌کردم از من راضی باشید و بر عذاب و شرم من پیش خداوند تبارک و تعالی راضی نباشید
خدایا تو نیز از من راضی باش ومرا به اعمال زشتم مؤاخذه مکن چون خدایا به فضل و کرمت امیدوارم .
همچنین از تمام افرادی که حقی بر گردن من دارند می‌خواهم که از من راضی باشند و مرا حلال کنند هرکس از من طلبی داشت حقشش را به او برگردانید همچنین ۲روز روزه واجب قرض دارم که باید ادا شود مقداری هم اگر شد برایم نماز بخوانید حالا هر چه بیشتر بهتر و اینکه برایم مقداری صدقه بدهید به فکر من باشید خصوصا شب اول قبر که فشار و عذابش از عذاب تمام دنیا بیشتر است . امیدوارم که فضل و کرمت شامل ما نیز بشود      « یا ارحم الراحمین»

السلام علیکم و رحمها… و برکاته
غلامعلی تقوایی

فیلم تشییع این شهید

 

اطلاعات بیشتر

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین بررسی کنید
بستن
دکمه بازگشت به بالا