بسیجتصویرزندگی نامهشهدای فردوسوصیت نامه

شهید حسین پلنگی

حسین پلنگی 

حسین پلنگی
حسین پلنگی

نام پدر: حبیب

تاریخ تولد: ۱۳۳۹/۸/۲۷

محل تولد: فردوس

تاریخ شهادت: ۱۳۶۱/۵/۷

محل شهادت: شلمچه

محل دفن: فردوس

یگان اعزام کننده: بسیج عملیات رمضان


شهید حسین پلنگی یکی دیگر از دلاور مردان عرصه ایثار و شهادت، قرار ملاقات و عروجش را با معبود خویش درمیان دود و آتش و هوای گرم خوزستان در ماه مرداد، که دمایی بالای ۵۰ درجه را به همراه داشت، استوار کرد.

تولدش درتاریخ ۷/۸/۱۳۴۰ در شهرستان فردوس و در خانواده ای مذهبی اتفاق افتاد. دوران طفولیت خویش را درآغوش گرم پدر ومادر و محبتهای سرشار ایشان تجربه کرد. تجربه دیگرش ورود به عرصه آموزشی و کسب علم و دانش بود. با ورود به دبستان، شناخت محیط درس و کلاس، آشنایی با دوستان و همکلاسیها، احترام به معلمین و بزرگترها، اطاعت از والدین و توجه به مقررات و قوانین را نیز به عنوان دیگر اندوخته های خویش قرار داد. تا پایان دوره راهنمایی تحصیلی، درس خواند و شاید یکی از دلایل ترک تحصیلش، عشق به انقلاب و خدمت در بسیج بود.

پدر حسین فروشنده بود وازاین طریق گذران زندگی می کردند. شاید با همه کاستیهای زندگی و سختی معیشت اقتصادی خانواده، حسین اولویت اول را حفظ دستاوردها و آرمانهای مقدس انقلاب اسلامی می دانست. به همین جهت وارد بسیج شد و پس از طی مراحل آموزش نظامی، به عنوان تخریب چی و آرپی جی زن به جبهه اعزام گردید. اما سرانجام چنین اندیشه و تفکری، قطعاً محشور شدن با شهدا و اولیاء خداست.

او برای مبارزه با متجاوزین بعثی وارد جنگ شد و مانند دیگر دلاورمردان، تا آخرین لحظه عمرش، دست از نبرد با ایشان برنداشت. تا این که بالاخره، با سمت تخریب چی و آرپی جی زن در تاریخ ۷/۵/۱۳۶۱ دشت شلمچه را با خون خویش رنگین و بال و پرعروج را به سمت معبود خویش باز گشود. روحش شاد و یادش گرامی.

منبع : اداره اسناد و انتشارات اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان جنوبی


متن وصیت نامه شهید حسین پلنگی

بسم ا… الرحمن الرحیم و به نستعین   ولا تحسبن الذین قتلو فی سبیل ا… امواتا  بل احینا عندربهم یرزقون
با درود به قلب تپنده مستضعفین جهان امام خمینی و با سلام به شهیدان گلگون کفن کربلای ایران ، پدر ومادرم این نامه را نوشتم نمی‌دانم در میان شما خواهم بود یا خیر. من راهی را  انتخاب نموده‌ام آگاهانه است و بر اساس شناخت به جبهه آمده‌ام تا بتوانم به ندای خمینی کبیر و حسین زمان پاسخ گفته باشم .  چون اسلام مورد تجاوز یزیدیان زمان قرار گرفته است.
بازماندگانم ،این جمهوری اسلامی که خونبهای هزاران شهید می‌باشد و بدست من وشما سپرده شده ایت باید پاسدار آن باشیم و آن هم جز با نثار خون میسر نمی‌شود . بگذار در کربلای ایران قطره خونی که دارم تقدیم به راه اسلام و امام و میهنم کرده باشم اما بدانید که شما مسئولیتتان سنگینتر است و آن رساندن پیام شهیدان به گوش جهانیان و دنیای اسلام است ،در ایفای این مسئولیت کوشا باشید.
به امید سلامتی وطول عمر رهبر کبیر انقلاب امام خمینی و پیروزی اسلام بر کفر و استکبار جهانی و تشکیل امت واحد اسلامی در تمامی کشورهای مظلوم و تحت ستم .
خداوند خدمتگذاران صدیق امت را حفظ و دشمنان اسلام را زبون و نابود سازد و خداوند به شما اجر و صبر عنایت فرماید . (آمین یارب  العالمین )
در پایان چند توصیه دارم که امیدوارم آنرا بپذیرید ،از مقدار پولی که دارم چهل هزار ریال آنرا بابت خمس و زکات پرداخت و بقیه را همبه برادرم محمد حسین پلنگی داده زیرا که او هم برای من زحمات بسیاری کشیده است هر چند که قابل اورا ندارد ،اما امیدوارم که این هدیه ناقابل را از من بپذیرد . پدر و مادر خوبم من اگر برگشتم با پیروزی خواهم آمد اگر برنگشتم برادرانم پیروزمندانه می‌آیند ،کسی که برای آزادی میجنگد همیشه آزاد است و اینک روز شهادتم فرارسیده همچون روز دامادیم خوشحال و هیچگونه تاسف و تاثری در شماها نباشد چون اگر ناراحتی وتاسفی نداشته باشید روح من شاد و به بزرگترین آرزوی خود رسیده‌ام . ضمنا برروی قبر من جوان ناکام ننویسید زیرا که منبه کام خود رسیده‌ام و دیگر هیچ آرزوی بجز آرزوی شهادت را ندارم .
واین تنها پیاممبه ملت شهید پرور و قهرمان ایران است که هر چه منسجم تر و سرسختانه تر بکوشند تا کشور خود را که کشور اسلامی است دور از دست استکبار جهانی نگه داشته تا بتوانیم هر چه زودتر جمهوری اسلامی رابه تمام ممالک دنیاصادر کنیم . به امید پیروزی حق بر باطل

والسلام علیکم و علی الشهداء و الصالحین وو رحمه‌ ا… و برکاته

۴۱/۳/۱۳۶۱
حسین پلنگی

اطلاعات بیشتر

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین بررسی کنید
بستن
دکمه بازگشت به بالا