بسیجتصویرشهدای فردوسوصیت نامه

شهید عبدالعلی پارسا

برادر شهیدان عبدالرزاق و محمد پارسا

عبدالعلی پارسا 

عبدالعلی پارسا
عبدالعلی پارسا

نام پدر: علی اکبر

تاریخ تولد: ۱۳۲۹/۵/۳۱

محل تولد: ایرانشهر

تاریخ شهادت: ۱۳۶۱/۸/۱۱

محل شهادت: عین خوش

محل دفن: اصفهان

یگان اعزام کننده: بسیج



متن وصیتنامه پاسدار شهید مهندس عبدالعلی پارسا

بسم ا… الرحمن الرحیم
ان ا… یحب الذین یقاتلون فی سبیله صفا کانهم بنیان مرصوص:
قال الحسین علیه‌السلام : ان کان دین محمد لم یستقم الا بقتلی فیا سیوف خذینی .
اگرجز به کشتنم نشود دین حق بلند              پس ای شمشیرها بیائید در پیکرم فرود
در این لحظات پر شکوه و با عظمت که آماده حرکت برای ستیز و نبرد بی امان و تعیین کننده با سردمدارن کفر جهانی و عوامل دست دوم آنها یعنی رژیم بعثی صهیونیستی عراق شده‌ام در کمال سلامت عقل و تن و روان چند چند جمله‌ای به عنوان وصیت نامه به پیشگاه با عظمت امت شهیدپرور و آزاده ایران و کلیه مسلمانان جهان و اقوام و خویشان و خانواده‌ام عرض می‌کنم:
۱-از کلیه مسلمانان آزاده جهان بویژه امت شهید پرور ایران تقاضا دارم که در هر لباس و مکان و موقعیت هستند نسبت به شناختن و شناساندن حقایق قرآنی و روائی و مسئله ولایت بخصوص ولایت فقیه که استوانه پایدار اسلام می‌باشد از هیچ کوششی دریغ ننمایند .
۲-رهبری بلامنازع و جوشیده از بطن قرآن و حدیث رهبر کبیر انقلاب و بنیان گذار جمهوری اسلامی ایران امام خمینی بر احدی پوشیده نیست از امت بیدار و همیشه در صحنه ایران استدعا دارم تا هر چه بیشتر در جهت گسترش این رهبری در سطح جهان و بویژه ممالک اسلامی تلاش کنند.
۳-به برادران متعهد و همکار مسلمان بخصوص برادران انجمن اسلامی توصیه می‌کنم که این فرمایش امام‌صادق علیه السلام را سرلوحه کار خویش قرار دهند
کونوا دعاه الناس بغیر الستکم:          مردم را به غیر از زبانهایتان به اسلام و راه راست دعوت نکنید.
از برادران مسلمان و متعهدی که عضو انجمن اسلامی نیستند می‌خواهم که بنا به فرمایش امام امت و رهبر کبیر انقلاب حضرت امام خمینی همگام با پشتیبانی و حمایت برافکار و عملکرد و خصوصیات اعضا، انجمن اسلامی نظارت دقیق داشته باشند تا خدای نکرده عناصر غیر شایسته و بی مسئولیت در انجمن اسلامی نفوذ ننماید و در صورت مشاهده بر هر مسلمان فرض و واجب است که از راههای اسلامی و شرعی  در صورت امکان هدایت و ر غیر آن به مقامات صالحه مراجعه کند. برادران انجمن اسلامی به این فرمایش امام صادق(ع) توجه داشته باشند که :
من عمل بغیر علم کان یفسد فیها اکثر من نفعها.
‹‹هر که در راه اسلام کار کند ولی آگاهی و علم نداشته باشد همانا فسادی که از کار او بر می‌خیزد بیش از منفعت آنست›› .
بنابراین سعی کنید حداقل روزی یک الی دو ساعت چه در قالب کلاس و یا بهره گیری از امکانات دیگر به فراگیری علوم اسلامی اختصاص دهید.
۴ – همان گونه که امید امام امت ، فقیه مجاهد و خستگی ناپذیر ، حضرت آیه‌ا… منتظری توصیه فرمودند : که جوانان همگام با سایر فعالیتهای خود از فراگیری علوم اسلامی نورزید و یکی ازآرزوهای پدرمان این بود که یکی از فرزندانش درس علوم اسلامی بخواند به برادرم مهدی توصیه می‌کنم که فراگیری علوم اسلامی را ادامه دهد .
۵-همسرم بدان وآگاه باش زمانی که تو مشغول خواندن این سطور هستی شوهرت انشاا… به بقای محبوب شتافته و گریه و شیون تو هیچ تاثیری در سرنوشتاو تو ندارد.بنابراین می‌خواهم زینب گونه صبر را پیشه کنی و همانگونه که نیز صحبت کردیم یکی از واردشوندگان به بهشت از درب مخصوص صابران باشی و با کلیه کسانی که در مراسم ختم من شرکت می‌کنند با روی گشاده و اراده شکست ناپذیر برخورد نما وبه خدا توکل کن و تا می‌توانی قرآن بخوان.

۶- خدمت مادر عزیزم که رنجها کشیده و سختی ها بر خود هموار نموده و مرا تربیت اسلامی کرد تا سعادت و شهادت نصیبم شد سلام عرض می‌کنم و عاجزانه می‌خواهم از گناهانم در گذرد و مرا ببخشد من نیز همان قولی را که از برادرشهیدم عبدالرزاق به مادرم داده بود می‌دهم .ای مادر و ای همسر عزیز بدانیدکه هر جا باشم با شما خواهم بود .
۷- از پسرم روح ا… می‌خواهم که در حد توان خویش در یادگیری علوم اسلامی بکوشد و از دخترانم شبنم و مریم می‌خواهم که در کمال خضوع و مهربانی با مادرشان رفتار نمایند و بدون چون و چرا از مادرشان اطاعت کنند.

والسلام علیکم و علی عباداله صالحین
علی پارسا ۲۹/۵/۱۳۶۱

اطلاعات بیشتر

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین بررسی کنید
بستن
دکمه بازگشت به بالا