تصویرزندگی نامهشهدای دانش آموزشهدای فردوسوصیت نامه

شهید هاشم بخشایش

هاشم بخشایش

هاشم بخشایش
هاشم بخشایش

نام پدر: حسین

تاریخ تولد: ۱۳۴۸/۴/۲۴

محل تولد: فردوس

تاریخ شهادت: ۱۳۶۵/۱۰/۴

محل شهادت: شلمچه

محل دفن: فردوس

یگان اعزام کننده: بسیج کربلای ۵


زندگی نامه

شهید هاشم بخشایش در روز بیست و چهارم تیر ماه سال ۱۳۴۸ در شهرستان فردوس متولد شد. این روز خجسته برای والدینش چنان شیرینی و حلاوتی را به دنبال داشت که طعم هیچ شیرینی یا عسلی به آن نمی رسید. پدر او به شغل شیرینی پزی مشغول بود و این حلاوت را به خوبی دریافته بود.
هاشم تا سال سوم راهنمائی درس خواند و پس از آن به کمک پدرش شتافت. مایه امید و چراغ خانه پدر بود.
علاقه حضورش در جبهه های جنگ و مبارزه با صدامیان کافر، او را جذب بسیج کرد. پس از اعزام به جبهه، دلاورانه با خصم دون و متجاوز دست و پنجه نرم کرد تا اینکه سرانجام در تاریخ چهارم دی ماه سال ۱۳۶۵ به عنوان غواص در منطقه شلمچه به دیار باقی شتافت و همگان را در حسرت دیدارش قرار داد. پیکر مطهرش مدتی در منطقه باقی ماند که پس از جستجو و تفحص در تاریخ ۲۲/۱۲/۱۳۶۶ در زادگاهش به خاک سپرده شد. روحش شاد و یادش گرامی.
منبع : اداره اسناد و انتشارات اداره کل بنیادشهید و امور ایثارگران خراسان جنوبی


متن وصیت نامه پاسدار شهید هاشم بخشایش  

((بسم ا… الرحمن الرحیم ))
اکنون که پای در چکمه می گذارم و می روم از خدا می خواهم که گشتم بر روی ماشه نرود مگر به عشق او و مرادم روح ا… باشد . آنقدر به جبهه می روم و می جنگم تا شهید شوم
۱-اولین وصیتنامه به برادران و مومن این است که ای جوانان نکند در رختخواب ذلت بمیرد که حسین (ع) در میدان نبرد شهید شد و مبادا در غفلت بمیرند که علی(ع) در محراب شهید شد و مبادا در بی تفاوتی بمیرید که علی اکبر حسین در را حسین و با هدف شهید شد.
۲-ای برادران و خواهران همانگونه که حسین سیدالشهدا(ع) می‌فرماید که خود را برای تحمل رنجها و مصیبتها و ناکامی‌ها و ناروائی‌ها آماده سازید و دل قوی دارید ، که قادر یکتا پشتیبان و نگهبان شماست وتنها اوست که شما را از شر دشمنان نجات می‌بخشد و این مصیبتها و سختی‌های زود گذر و تمام شدنی است ولی پاداش این جانفشانی‌ها و فداکاری‌ها به نعمت‌های ابدی و بی پایان خداوندی خواهید رسید.
۳-ای پدر ومادر عزیز از شما می‌خواهم که صبر پیشه کنید همانگونه که زینب(س) در مقابل ۷۲ تن شهید صبر کرده و خداوند صبرکنندگان را دوست دارد.
۴-ای پدر و مادر دلسوز و خواهر و برادرم از شما می‌خواهم که اگر از من خطائی سر زده مرا ببخشد و از خدا برایم طلب آمرزش کنید که خداوند گناهانم را ببخشد که نکند شما برادر و خواهر و پدر ومادر از بابت من ناراحت باشید و خدا مرا مورد عفو قرار ندهد.
۵-برادر و خواهر مسلمان حضورتان را در جبهه‌های حق بر علیه باطل ثابت نگهداریدو در امام بیشتر دقت کنید و سعی کنید عظمت او را بیابیدو خود را تسلیم او سازید و صداقت و اخلاص را همچنان حفظ کنید و اگر فیض شهادت نصیبم شد ، آنانکه پیرو خط سرخ امام خمینی نیستند و به ولایت او اعتقاد ندارند بر من نگریند و بر جنازه من حاضر نشوند اما باشد که دماء شهدا آنان نیسز متحول سازد و به رحمت الهی نزدیکشان کند.
۶-ای مادران و ای پدران مبادا از رفتن فرزندان خود به جبهه جلوگیری کنید که فردا در محضر خدا نمی‌توانید جواب زینب (س) را بدهید که تحمل ۷۲ تن شهید را نمود و همه مثل خاندان وهب جوانانتان را به جبهه‌های نبرد بفرستید و حتی جسد او را هم تحویل نگیرید زیرا مادر وهب فرمود :‹‹ سری را که در راه خدا داده‌ام پس نمی‌گیرم ››.
۷-از برادران و خواهران می‌خواهم که چنانچه از من خطائی دیده‌اند مرا ببخشند و از خدا برایم طلب آمرزش بخواهند که خداوند گناهانم را بیامرزد.
۸-از پدر و مادر و خواهر و برادرانم می‌خواهم که اگر انشا،ا… شهادت نصیبم شد برای من حتی یک قطر اشک نریزند زیرا  من نمی‌خواهم دشمنان و منافقین بخاطر گریه شما خوشحال باشند پس مبادا گریه کنید که آنها خوشحال شوند.
۹-سلام مرا به امام برسانید بگوئید که اگر هزاران بار کشته شوم و باز دومرتبه زنده شوم دست از دین خدا بر نخواهم داشت و در زیر پرچم ولی عصر امام زمان خواهم جنگید تا کافران از میان برداشته شوند.
۱۰-برادران و خواهران استغفار و دعا را از یاد نبرید که بهترین درمانها برای تسسکین دردهاست و همیشه به یاد خدا باشید و در راه او قدم بردارید .
۱۱-از پدر و مادر میخواهم که بابت من از سپاه حتی یک دینار هم نگیرند زیرا من نه به قصد پول و نه به قصد کشور گشایی به جبهه رفتم بلکه فقط به خاطر ا… و عشق به شهادت بوده است .
۱۲-به برادران خواهرانم بگوئید که ۲۵روز روزه قرض دارم اگر توانستید آنها را بگیرید و انشاءا… که خداوند پاداش کار خیرتان را بدهد .

۱۳-به والدینم بگوئید که ناراحت نباشید که فرزندشان به فیض شهادت رسیده است که خداوند به آنها صبر بدهد . مییدانم پدر و مادر عزیزم و مادر گرامیم که شما برای بزرگ کردن فرزندتان رنج کشیده‌اید تا او را بزرگ کرده‌اید ، اما بدانید که او امانت خداوند است که به شما داده و حالا هم امانت خود را پس گرفته است پس ناراحت نباشید که خداوند به شما اجر دهد و همیشه در کارهایتان یاری نماید .

والسلام : هاشم بخشایش
۱/۸/۱۳۶۵


تصاویر:

اطلاعات بیشتر

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین بررسی کنید
بستن
دکمه بازگشت به بالا